Når indretning fortæller historien
- Boligstylister.dk

- 20. maj
- 2 min læsning
Opdateret: 22. maj
I mit samarbejde med MotorPower i Roskilde, fik jeg til opgave at omdanne et tomt industrilokale til et showroom med sjæl og tydelig branding.

Et sted, hvor både biler, kunder og medarbejdere mødes i rolige, smukke og gennemførte omgivelser.

En oplevelse, der føles rigtig
Hos MotorPower handler det ikke kun om biler. Det handler om tillid, engagement og langsigtede relationer. Derfor var det vigtigt for mig, at rummet afspejlede netop dét og at det kunne mærkes når indretningen fortæller historien.

En genkendelig ramme
Alle virksomheder har brug for genkendelighed og sammenhæng for at ramme sin kundetype. Derfor arbejdede jeg med et moodboard helt fra starten, så alle kunne se, hvor vi var på vej hen. Det skabte tydelig retning og gjorde processen tryg og overskuelig for alle involverede.

Fra idé til virkelighed – i trygge rammer
Jeg visualiserede hele showroomet i 3D, før arbejdet gik i gang. Det gjorde det nemt for MotorPower at forestille sig det færdige resultat og løsninger. Og vi kunne samarbejde tæt med håndværkere og leverandører undervejs, så alt blev, som det skulle være.

Når indretning fortæller historien
Når kunderne træder ind i showroomet, mærker de hurtigt, om det føles rigtigt og stemmer overens med det, de forventer og om det er et sted, de har lyst til at bruge tid.
For at skabe den sammenhæng tog vi udgangspunkt i MotorPowers farver, logo og udtryk, da vi valgte møbler, vægfarver og materialer.

Loungen blev skabt som et samlingspunkt, hvor man har lyst til at sætte sig ned og tage en snak, bygge relationer og mærke en rolig og nærværende stemning.
Til det brugte jeg rolige farver, akustikpaneler og naturlige materialer og jeg tænkte over hver eneste detalje, så alt hænger sammen og giver en helhedsfornemmelse.

Det skal være let at træffe gode beslutninger
Når omgivelserne er gennemførte, rolige og indbydende, bliver det lettere for kunden at fokusere på det vigtigste: nemlig den beslutning, de skal træffe. Skal de lease en bil? Hvilken model? Hvordan passer den til deres liv?
Her spiller omgivelserne en stor rolle. Det er ikke tilfældigt, om kunden føler sig lyttet til, forstået og i sidste ende vælger at handle.

Indretning, der gør en forskel
Det nye showroom hos MotorPower er blevet et sted, man har lyst til at være. Det er gennemført, roligt og inspirerende. Og det gør en forskel. Både for kunderne og for dem, der arbejder, der hver dag.
Når rummet fortæller virksomhedens historie, bliver det lettere for kunderne at forstå, hvem virksomheden er. Og det skaber tillid – også på den lange bane.

Har du lyst til at skabe noget særligt i din virksomhed?
Måske drømmer du også om at gøre din arbejdsplads mere imødekommende, inspirerende eller rolig at være i. Et sted, der spejler dine værdier og viser, hvem I er.
Hos Boligstylister.dk hjælper jeg virksomheder med at skabe rum med identitet og varme. Uanset om det er showroom, kontor, klinik eller butik.
Du er velkommen til at kigge forbi MotorPower i Roskilde og opleve showroomet i virkeligheden. Og du er også altid velkommen til at tage kontakt, hvis du har lyst til et uforpligtende indretningstjek og se, hvordan jeg kan hjælpe dig.
Tak, fordi du læste med.
De bedste hilsner
Line








Kommentarer