top of page

Nye arbejdsmønstre stiller krav til indretning

Forfatters billede: Boligstylister.dkBoligstylister.dk

Opdateret: 30. jan.


Ønsket om større fleksibilitet mellem den faste arbejdsplads og hjemmekontoret har ændret måden, vi arbejder på.

 



Her får du en gennemgan af nye krav det stiller til de fysiske rammer på arbejdspladsen, som ud over at være attraktive og indbydende, også skal styrke forbindelsen mellem medarbejdere og arbejdsplads.


Det skaber større forventningerne til virksomhedens sociale ansvar.

 





Der er særligt 3 krav, du som virksomhedsejer, bør lægge vægt på:

 

  • Det sociale rum, der skal fungere som samlingspunkt med plads til fællesskab og uformelle møder.

 

  • Virksomhedens kernefortælling, som skal opleves gennem indretning.

 

  • Bæredygtige løsninger der viser ansvarlighed for den grønne omstilling, i valg af interiør og genbrug af materialer.

 




 

Det sociale rum

 

Indretning af det sociale rum bør prioriteres som uformelle omgivelser, hvor de bedste samtaler opstår, netværk udvikles, og relationer styrkes.

 

Med fokus på indretning, der inviterer til mødet mellem kollegaer, skabes et fællesskab, som giver:

 

  • Bedre trivsel og arbejdsmiljø.

  • Øget arbejdsindsats og fokus.

  • Stærkere relationer og større nysgerrighed på tværs af fagområder.

 

 



 

En kombination af forskellige indretningszoner giver mulighed for nye relationer og samarbejde. Eksempler kan være:

 

  • Bløde møbler i traditionelle kontorer, så der opfordres til dialog.

  • Farverige og utraditionelle miljøer, der skaber en afslappet stemning.




Indretningsformer der passer til alle


For at rammerne i indretningen tilgodeser alle, skal der tænkes i forskellige indretningsformer, så flere arbejdsmetoder imødekommes




 Der skal være :


  • Plads til den traditionelle skrivebordsindretning, hvor der kan arbejdes enkelmands.

  • Flere forskellige afslappene mødesteder med bløde møbler, der indbyder til pause.

  • Aflukkede møderum, der giver mulighed for fortrolige samtaler.






Vis virksomhedens kernefortælling gennem indretning


 

En stemningsfuld og målrettet indretning forbedrer virksomhedens brand.

Når virksomhedens kernefortælling bliver synlig og mærkbar i indretningen, opnås:

 

  • En tydelig brandidentitet, der styrker kundeoplevelsen

  • Stærkere kunderelationer, som potentielt giver økonomisk vækst




Fokus på indretning har ikke kun en positiv effekt på medarbejdere, fællesskab og i sidste ende arbejdsindsats.





Når virksomhedens kernefortællingen tydeliggøres, så denne kan ses og mærkes i indretningen, løfter det hele kundeoplevelsen.


Det styrker kunderelationen og den emotionelle grund til at købe ind på et produkt


 

 

Bæredygtige løsninger er fremtidens indretning

 

Virksomheder forventes at tage ansvar for den grønne omstilling.

Dette bør afspejles i indretningen ved at:

 


  • Vælge genbrugsmaterialer og eksisterende interiør af høj kvalitet.

  • Optimere pladsudnyttelsen og transformere eksisterende bygninger.

  • Skabe fleksible lokaler, der kan bruges til flere formål



Indretningsplaner
Indretningsplaner

Der er stor grund til at have fokus transformationen med genbrug.

Mange materialer er nemlig af så god kvalitet, at de kan genbruges i mange år endnu.


Det er nødvendigt at se nærmere på udnyttelse af plads, beliggenhed og ny indretning af allerede opførte bygninger og kontorfaciliteter.



Det kunne være :


  • Flere faggrupper samlet i fællesskaber, så pladsen udnyttes bedst muligt.

  • Transformation af eksisterende kontorlokaler og genbrug af interiør.

  • Fleksible indretninger, hvor samme lokale kan anvendes til forskellige formål, som eksempelvis kontor om dagen og socialt mødested om aftenen.




Tak, fordi du læste med!


Har din virksomhed brug for hjælp til indretning?

Så tøv ikke med at kontakte mig – jeg står klar til at hjælpe.



De bedste hilsner

Line























85 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Comments


bottom of page