top of page
  • Forfatters billedeBoligstylister.dk

3 krav til fremtidens erhvervsindretning


Der er særligt 3 krav til indretning, som gør sig gældende for fremtidens arbejdsplads.


Kravene tager udgangspunkt i ændrede arbejdsmønstre, som især beror på ønske om større fleksibilitet mellem den faste arbejdsplads og hjemmekontoret.


Det stiller højere krav til de fysiske rammer på arbejdspladsen.



Moodboard til fællesrum


Virksomheden skal kunne :


  • Fungere som det sociale rum med plads til fællesskab


  • Vise kernefortællingen i indretningen


  • Fremstå bæredygtigt i sin udnyttelse af plads, interiør og materialer






Med 5 gode indretningstips, kan din virksomhed nemt komme i mål med disse krav og samtidig gøre sig mere attraktiv i kampen om de bedste medarbejdere.



1 .Det sociale rum


Indretningen af det sociale rum er vigtig og skal prioriteres, fordi det netop er i de uformelle omgivelser de gode samtaler starter, udvikler sig og netværk skabes.


Ved at tilpasse indretningen med mulighed for mødet med kollegaer, selvstændige eller coworking opstår der et fællesskab og det giver stærkere relationer. 




Indretning med farver


Det skal være attraktivt og der skal være en ekstra grund til at møde ind hver dag og være tilstede i kontorfællesskabet.


Forbindelsen mellem medarbejdere og arbejdsplads bliver herved stærkere og derfor bliver kravene og forventningerne til det sociale ansvar hos virksomheden også større.







2. Plads til pauser


Der skal være plads til pauser. Steder hvor medarbejdere kan mødes for at udbygge netværk, dele erfaringer, og være mere end kollegaer.


Det er med til at styrke kompetencer, viden og forståelse for hinandens arbejdsopgaver.


Derfor er kombinationen af indretning med flere rum i rummet også vigtig, da dette åbner op for nye relationer og arbejde på tværs af faggrupper.



Plads til pauser

Det kunne være bløde møbler i et tradiotionelt fælleskontor, som indbyder til dialog.


Eller en utradiotionel, farverig og spændene indretning, så der kommer en forskellighed i miljøerne og herved en afslappet stemning.


Og her er indretning et godt værktøj til at skabe en bestemt stemning.


Det forventes at fremtidens virksomheder tager et socialt ansvar, hvor medarbejdere oplever en forbindelse mellem arbejdsplads og privatliv. Det kunne være gennem en mere hjemlig, hyggelig og afstemt indretning.



Ved at prioritere det sociale rum opnåes :



  • Større trivsel blandt medarbejderne i et bedre arbejdsmiljø.


  • Øget arbejdsindsats og fastholdelse af fokus.


  • Stærkere relationer og nysgerrighed på forskellige fagområder..







3. Indretningsformer der passer til alle


For at rammerne i indretningen tilgodeser alle, skal der tænkes i forskellige indretningsformer, så flere arbejdsmetoder imødekommes.




Utraditionelt mødelokale


Der skal være :


  • Plads til den traditionelle skrivebordsindretning, hvor der kan arbejdes enkelmands.


  • Flere forskellige afslappene mødesteder med bløde møbler, der indbyder til pause.


  • Aflukkede møderum, der giver mulighed for fortrolige samtaler.








4. Vis virksomhedens kernefortælling gennem indretning


Stemningsfuld og målrettet indretning har ikke kun en positiv effekt på medarbejdere, fællesskab og i sidste ende arbejdsindsats.


Når der sættes fokus på virksomhedens kernefortællingen, så denne kan ses og mærkes i indretningen, løfter det hele kundeoplevelsen.


Det styrker kunderelationen og den emotionelle grund til at købe ind på et produkt.




Kernefortælling i farver og materialer


Med fokus på kernefortælling opnåes :


  • Tydeliggørelse af virksomhedens brand


  • Stærkere relation til kunderne

  • Potentielt større økonomisk vækst







5. Bæredygtige løsninger er fremtidens indretning


Det forventes at virksomheder tager det nødvendige ansvar i forhold til den grønne omstilling.


Holdningen skal kunne ses i virksomhedens indretning. Både i forhold til valg af materialer og genbrug af eksisterende interiør.



Indretningsplaner

Der er stor grund til at have fokus transformationen med genbrug.

Mange materialer er nemlig af så god kvalitet, at de kan genbruges i mange år endnu.


Det er nødvendigt at se nærmere på udnyttelse af plads, beliggenhed og ny indretning af allerede opførte bygninger og kontorfaciliteter.




Det kunne være :


  • Flere faggrupper samlet i fællesskaber, så pladsen udnyttes bedst muligt.


  • Transformation af eksisterende kontorlokaler og genbrug af interiør.


  • Fleksible indretninger, hvor samme lokale kan anvendes til forskellige formål, som eksempelvis kontor om dagen og socialt mødested om aftenen.



Tak fordi du læste med:-)



Har din virksomhed brug for hjælp til indretning, så ta´ endelig fat i mig.



Mobil : 22 90 94 22


De bedste hilsner fra


Line




















47 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Comments


bottom of page