Indretning er et kraftfuldt redskab til at styrke og formidle en virksomheds brand og der er flere argumenter for at bruge indretning til dette formål.
Det handler om at skabe et fysisk rum, hvor værdier, historie og vision formidles gennem stemning og design.
Når indretning prioriteres, afspejler det nemlig virksomhedens kernefortælling
Emotionel kundeoplevelse
Kunderne får en intuitiv forståelse af brandet –når rummet "taler" for sig selv og det skaber engagement, når indretning fremstår autentisk og gennemtænkt.
Loungeområde der møder kunderne
Indretning af Showroom i højt gear
På denne indretning hos MotorPower i Roskilde, har fokus været at forvandle et stort tomt industrilokale til et eksklusivt showroom til fremvisning af performance leasingsbiler.
FØR /EFTER - og opbygning af loungeområde
Ved at lægge vægt på detaljer, genkendelighed og elegance, signaleres virksomhedens professionalisme, power og tillid - værdier, som mange kunder forbinder med leasing.
Lokale inden indretning til showroom
Opbygning af lounge område
Genkendelighed i farver, møbler og stil
Vi har valgt at bruge elementer, der understøtter kundernes forventninger og skaber en inspirerende oplevelse.
FØR / EFTER - indgang til showroom
For at sikre genkendelighed udarbejdede vi et moodboard, der viser virksomhedens identiet i farvevalg, møbler og indretningsstil.
Moodboard med stil, farver og materialer
Vi ønskede en moderne og stilren indretning, hvor kunderne kan udforske bilmodeller, leasingmuligheder og beregne priser i lækre og tidsløse omgivelser.
Især valg af mørke træpaneler, new yorker vægge og tidsløse møbler understøtter kundesegmentet og signalerer luksus, enkelhed og elegance.
Planløsning af den nye indretning
Fortælling gennem design
Når kunderne træder ind i showroomet, hvor indretningen harmonerer med virksomhedens brand, skabes en emotionel kundeoplevelse.
Her er nogle konkrete tiltag:
Præsentationsområde:
Bilerne placeres i åbne, velbelyste områder, hvor der er plads til at gå rundt om dem.
Gulvbelægningen skifter mellem beton-look for et moderne udtryk og varme trægulve i loungeområder for at skabe balance.
Det rå betongulv giver kontrast til de eksklusive biler
Loungeområde:
Et afslappet loungeområde med kvalitetsmøbler, hvor kunderne kan få en kop kaffe, læse brochurer eller få rådgivning giver en imødekommende velkomst.
Brug af neutrale farver kombineret med enkelte farveaccenter i virksomhedens branding som logo farver, skaber en harmonisk stemning.
Særligt fokus på lys
Et unikt og brand-specifikt design gør det muligt for virksomheden at skille sig ud fra konkurrenterne.
Med iøjenfalden belysning viser MotorPower, at de lægger vægt detaljerne og har en klar forståelse for at give kunderne en helt unik oplevelse.
Særligt kig gennem new yorker vægge, giver mulighed for at belysning opleves fra både kontorfaciliteter og kundeområde.
En kunde i et velindrettet showroom føler sig ofte mere inspireret, engageret og forstået, hvilket øger sandsynligheden for, at de bliver længere og knytter sig til brandet.
Møde lokaler og arbejdsstationer er indrettet i sammen stil som showroom, for at give en sammenhængende og gennemført kundeoplevelse
Effekt ses på omsætningen
En sådan indretning vil ikke blot imponere kunderne ved første øjekast, men også gøre det lettere for dem at forstå virksomhedens vision.
Den signalerer professionalisme, samtidig med at skabe en inspirerende ramme for købsbeslutningen.
Når der er en tydelig rød tråd mellem showroom-indretning og købsoplevelsen, skabes en følelse af kvalitet og sammenhæng, som gør, at kunderne lettere kan forestille sig, den forskel produkterne netop vil gøre for lige præcis dem.
I sidste ende er indretning ikke blot en æstetisk faktor – det er en strategisk investering i, hvordan kunder opfatter og engagerer sig med din virksomhed.
Tak fordi du læste med.-)
Har du brug for hjælp til at løfte indretningen i din virskomhed, så står jeg klar til at hjælpe.
Mobil: 22 90 94 22
De bedste hilsner
Line
Comments